diumenge, 14 de febrer del 2016

LA NOVA TAVERNA, UNA BONA OPCIÓ A LA PLAÇA DE LA FONT

Establiment: La nova Taverna
43003 Tarragona
Plaça de la Font, 31
Tfn 977 213 918 / 630 211 473
Preu orientatiu:25€
Menú diari: 13,5€

La nova taverna Canvi de direcció al juny de 2017, ara són Lizarrán (tapes)

Cuina mediterrània entre parets del circ romà. Menú, carta i tapes. Menjador a la planta superior i terrassa. Molt bona atenció.  Un 3 estrelles Pepa Pink.


LOCAL
Accés:
Petit esglaó
Aparcament:
50% dto. de14 a 16 h
Espai:
Mitjà (50 p)
Terrassa
Distribució:
Bona
Il·luminació:
Bona
Mobiliari:
Cadires
Neteja_serveis:
Bona.
Assecador_mans:
Paper
Canviador:
No
Extres:
No
PERSONAL
CARTA
Vestuari:
Uniforme
Amabilitat:
Eficàcia:
Presentació:
Moderna
Vins i caves:
De la Terra
D'altres terres
Altres:

IDIOMES
Català
Español

El mes febrer arriba amb les jornades Somriu a la crisi  que organitza l'ARPA i aquesta crec que ja és la cinquena edició. Consisteix en uns menús per 19€ i 32€ que mariden amb una selecció de vins o cervesa Inedit i t'emportes a casa tantes ampolles com beguis durant l'àpat. També inclou un parell d'hores als aparcaments Saavedra i Av. Catalunya. Dins dels restaurants participants ens vam decidir per La nova taverna perquè tenia magret als segons plats (tot es fa pels fills).

Vam arribar justets de temps i sense un comensal que havia tingut un problema amb el cotxe i va haver de venir des de Barcelona en moto, i plovent. Total que vam començar a dinar una hora més tard. Van ser molt amables, comprensius i pacients. Mentrestant va dinar la meva neboda (2 anys i mig), en una cadireta per nens, un combinat de nuggets, patates fregides i macarrons.
El local està situat on havia el circ romà i les parets son pedres mil·lenaries que els que vivim a Tarragona ja no ens sorprenen però pels visitants és curiós. Mobiliari modern, de línies rectes, i una tele que no entenc que hi feia entre aquelles pedres, pot ser pels partits de futbol...? A la planta superior hi ha un altre menjador i la cuina. La situació els hi otorga l'espai corresponent a la plaça amb una terrassa fantàstica. El primer vi que vam escollir no ens va fer gaire el pes, però el vam beure entre tots, que aquesta familia no llença res!!! Un D.O. Montsant, Ssshhh Ulldemolins, que tenia un sabor persistent i aspre. Pot ser no va ser bona elecció pels entrants, un salmorejo amb gotes d'oli de Siurana que estava potent i bo; una croqueta (de pernil crec recordar); i un pastís d'escòrpora amb remolatxa, totalment descompensat en quantitas, s'havia de menjar separat perquè jo vaig tallar pel mig i la remolatxa ho inunda tot i no assaboreixes res més. La mini mini porció que va quedar de pastís de cap-rog no em va aportar res... massa petita.
Primers: plats amb aquells noms llargs que maten qualsevol sorpresa, llevat de la de l'absència.
Escamarlans flamejats amb ron anyenc, allets i caiena. Molt bons, i més si t'agrada el sushi.
Carxofes de temporada amb cruixent de pernil i encenalls de foie. Un plat més fresc del que sembla pel nom, gens greixós i molt saborós, però el foie era uns trossets i el pernil no estava gaire cruixent.
Segons: també amb noms amb tota la informació. Aquí vam demanar un altre vi, Terrer de Pedres, D.O. Terra Alta que ens va agradar força.
Llom de bacallà gratinat amb mussolina d'allioli, parmentier de patata i verduretes de temporada. Un bon tros que va agradar molt al meu germà.
Magret d'ànec amb reducció de Porto, panses i chutney de poma reineta. Que va demanar el meu fill i el Santi i vaig acabar menjant jo. El vaig trobar una mica àcid en la reducció del vi i al chutney. L'ànec estava tendre i fet al punt. Una pega? que haguéssim menjat algun trocet més.
Melós de Black Angus amb bolets, puré de xirivia i romaní. El vaig demanar per a mi però al tastar-lo el vaig trobar massa pujat de salt així que li vaig canviar el plat al Santi, que el va trobar perfecte i molt bo. La carn estava molt tendra i melosa.
Postres:
Tàrtar de pinya natural, gelat de coco i la seva sopa refrescant. Doncs ja està tot dit.
Torrija de brioix amb gelat de litxi. Molt suau, tova i bona. El gelat de litxi el combina perfecte.
Brownie de xocolata amb crema de vainilla. Va agradar molt, encara que el brownie no estava calentet, amb la crema va molt bé.
El compte total, descomptant la part de la nena, surt a uns 27€ per persona. El menú #somriualacrisi són 19€, però has d'afegir les begudes i el pa extra...
Si voleu aprofitar aquestes jornades, són del 4 al 21 de febrer (2016) i a La nova taverna, durant tot l'any, et fan un descompte del 50% a l'aparcament de la Plaça de la Font entre les 14:00 i les 16:00.

4 comentaris:

  1. A veure si m'escapo cap a Tarragona (t'escric from Cambrils ara) i miro això de les jornades.... Aquest té prou bona pinta... I més si no m'obliguen a Inèdit... :)

    Salut!!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Doncs tens uns quants per escollir, encara que jo alguns ja no els miro (són a la meva llista negra, ho sento)
      Si vas a la web de l'ARPA, a activitats, veus el llistat i l'oferta, i a més a més, pots veure els vins, que tu que hi etens, veuràs si són prou bons.
      Que aprofiti!!!! :-)
      ARPA: http://www.arpatgn.com/inici

      Salut!

      Elimina
  2. No entenc perquè no fan aquestes coses a Barcelona (o potser si que les fan i jo no m'empano...). Lo de regalar-te les mateixes ampolles de vi que prenguis durant el dinar em sembla una idea collonuda, tot i que amb mi no sé si els hi sortiria a compte... ;-)


    D'aquest que publiques, tampoc hi ha res que em faci especialment el pes, però recordo d'altres que vas publicar l'any passat que si que vaig pensar que valien la pena...

    Salutacions!!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Amb la participació de diversos restaurants sempre pots trobar un menú que t'agradi. A mi em sembla una molt bona idea i al emportar-te les ampolles a casa ja tens un altre motiu per organitzar un tast de vins amb amics. :-)

      Salut!

      Elimina